درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

هشت مارچ، و وجدان دردی مردان.!!!

دیروز که در وبلاگ همکار نیوز رفتم تقریبا" اکثرمطالب وبلاگ و وب سایت های هموطنان ما راجع دربار ای هشت مارچ(مارس)بودند. هرکسی به وسع خودش مطلبی تحریر نموده ودر وبلاگ خود نشر کرده بود. ومن هم برای اینکه از دیگران کم نیاورم! این مطلب را نشرکردم. بی زحمت شما بگذارید به حساب چشم وهم چشمی.
-۲-
امروز هم هشتم مارس(مارچ) است. روزی گرامی داشتن حقوق زنان درجهان غرب.! میگویم جهان غرب چون منشاء تاریخی آن در غرب وامریکا میباشد. ودر جهان شرق ودر بین حکومت های مذهبی چنین عقیده ای وجود ندارد ، واگر هم دارد خیلی گذرا وبه صورت یک خبر دست چندمی. ودر بعضی جا ها هم جنگ نوشتاری وجود دارد، مبنی بر اینکه اصلا" به شما چه که هشت مارچ روز زن است.(منظورش ما ها هستیم) هشت مارچ مال اونور آب است نه این ور آب.
-۳-
چیزی که خیلی جلب توجه میکند این است که: این مردان است که هم اکنون در سایت ها و وبلاگ ها نگران حقوق از دست رفته زنان است، وبیشتر ازخود زنان در این مورد قلم فرسایی میکنند.
در طول تاریخ چه در غرب وچه در شرق وه چه انسانهای مذهبی وغیر مذهبی، این مردان بودند که حقوق زنان را پایمال کرده ومیکنند. وهم اکنون تعداد کثیری از آنها دست به قلم برده ومیخواهند جبران کنند.!
-۴-
من شک دارم! من فکر میکنم اکثر این مردان که درباره حقوق زنان قلم فرسایی میکنند، فقط یک ژیست بیشتر نیست، ودر درون آنها چیزی دیگری میگذرد. مگر اینکه ثابت شده باشد غیر از این است.
نشستن در یک اتاق گرم وآماده بودن چایی ونسکافه وتخت راحتی برای استراحت، نوشتن در باره ای هر چیزی وهر موضوعی در وبلاگ کار آسانی است! مخصوصا" اگر حالت شعاری عوام فریبی هم داشته باشد. وهشت مارچ وحقوق زنان هم از این دست موضوعاتی است که مورد توجه همه است. مانند خود زنان ظریف، وخیلی زود دل انسان هارا به درد می آورد. پس هر چقدر زیبا، ظریف وسوزناکتر بنویسید افکار مردم هم با شما خواهد بود.
-۵-
مردانی که در این روز ها در باره هشت مارچ قلم میزنند، به راستی خود آنها چقدر حقوق زنان را رعایت میکنند؟ آیا او حق خود با همسرخود را مساوی میداند؟ آیا او به خواهر ویا دختر خود اجازه حق انتخاب میدهد؟
پاسخ این سئوالها به این راحتی نخواهد بود! زیرا تا در موقعیت یک موضوع قرار نگیری هیچ وقت نخواهی فهمید.
همان طور که میدانید هشت مارچ مخصوص روشن فکران وبی دینان غرب گرا هست. وکسانی هم که در این مورد مطلب مینویسند روشن فکر هستند. یا اصلا" مذهب را قبول ندارند ویا حداقل میانه خوبی با مذهب ندارند. واین ظاهر قضیه است. ومتاسفانه در باطن چیزی دیگری وجود دارد. به عنوان مثال اگر بر حسپ اتفاق همین مردی روشن فکر ونویسنده در باره ای حقوق زنان با عث مرگ یک زن شود. آنوقت در ذهن همین شخص زنان میشود نصف مردان. ویا هنگام تقسیم ارثیه بین خواهر وبرادر، باز هم این زنان است که نصف مردان میشود. اگرروزی طلاق وجدایی بین زن مرد اتفاق بیفتد باز هم این زنان است که ضعیفه است واز پس تربیت اولاد بر نمی آید. وصد ها مورد دیگر که نویسندگان هنگام نوشتن در باره زنان وحقوق آنها اصلا" به انها توجه نمیکنند.
-۶-
در سال قبل در چنین روزهای یک وبلاگ نویس فعال وپر انرژی هموطن ما، از قول دکتر شریعتی مطلبی را در وبلاگ خود نشر کرد. موضوع مطلب هم رفتار زشت ودور از انسانیت مردان نسبت به زنان بود، که در نتیجه این رفتار با عث کینه ونفرت زنان نسبت به مردان میشد.(نقل به مضمون)
ویک هفته بعد: آخرین پست وبلاگ او این جمله بود.
به علت مخالفت شوهرم این وبلاگ به روز نخواهد شد.
وچند روز بعد آن وبلاگ برای همیشه حذف شد.
پ.ن:-۱- همیشه نمیشود به گفتار توجه کرد! عمل شرط است.
-۲- هنگام سرچ در گوگل، ۹۰ در صد از سایت ها و وبلاگ های که در باره ای هشت مارچ مطلب دارند، فیلتر هستند.!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر