درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

شما در "خوشه"چند قرارداری؟

این روز ها بحث خوشه بندی اقتصادی خانوار های ایرانی داغ داغ است. وقتیکه دو دوستی به هم میرسند سئوال اولش این است: شما در خوشه چندم قرار داری؟ اگر علاقه دارید. خلاصه اطلاعات را اینجابخوانید اینجا

شاید بکوئید این مسائل چه ارتباطی من دارد. عرض میکنم:
به دودلیل این مطلب را تحریر نمودم.
دلیل اول اینکه این حقیر در این چند روز کار خدماتی برای ایرانی ها انجام میدهم ودر سایت مرکز آمار ایران خوشه بندی خانوار های ایرانی را به اطلاع آنها میرسانم.
دلیل دوم: به گفته وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم اکنون تعداد ۵/۳ میلیون مهاجر افغانی در ایران زندگی میکنند، که تعدا ۵/۲ میلیون آنها غیر قانونی ویک میلیون آنها به طور قانونی حضور دارند. اطلاعالت بیشتر را اینجا  بخوانید.
تعداد ۵/۳میلیون انسان گیریم که افغانی واکثر شان هم غیر قانونی باشند وبدون اجازه صاحب خانه هم حضور داشته باشد. نمیتواند با عث شود که آنهارا نادیده گرفته وهیچ نگفت وننوشت.
اگرچه طرح خوشه بندی اقتصادی و(حذف یارانه ها) هم اکنون آینده نامعلومی دارد ومسئولین ایرانی هم سخنان مناقض بیان میکنند. به هرحال دیر یازود این قانون اجرا خواهد شد. واولین کسانی که از این طرح متضرر میشوند وآسیب میینند، مهاجرین افغانی چه آنهای که قانونی هستند، چه آنهای که غیر قانونی هستند به یک اندازه آسیب میبینند چون این طرح شامل مهاجرین افغانی نمیشود.
اکثر مردم ایران با دیده تردید به این طرح نگاه میکنند و خوشبین نیستند وسئولات متعددی از ذهن آنها میگذرد که پاسخ قانع کنند ای برای آنها ندارند. به همین علت این طرح آثار منفی خود در بازار کار وکسپ وبازار مصرفی ایران گذاشته است. طوری که بازار کسپ کار هر روز کساد تر وقمت های مایحتاج مردم روز بروز گران وگرانتر میشود.
در حال حاضر آنچه که از همه موارد بیشتر توجه را جلب میکند قبوض برق وگاز است.
هم اکنون یک خانواده ۵ نفره مثلا" اگر ۱۰ هزار تومان برای قبض گاز پرداخت میکنند در صورت حذف یارانه های دولتی، این ملبغ به ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا میکند. مصرف برق هم همین افزایش رادارد.
بنا بر این یک خانواده مهاجر افغانی(طبق اظهارات مسئولین این طرح) از اوایل سال آینده در هر ۴۵ روز فقط برای دوقلم یعنی قبض گاز وبرق باید ملبغ ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از امسال بپردازند.