درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

قیاس در بیان احساسات!

 
این قیام کشور های عربی مخصوصا" کشور مصر، بد جور روی اعصاب، روح و روان سران مملکت ما اثر گذاشته است. طوری که   یکی از خطرات فیسبوک وجوانان عضو آن میترسد وهشدار میدهد. ودیگری خارجی هارا به قیام عمومی تهدید میکند. جالب اینجا است که هردوی این بزرگواران وضعیت افغانستان را با کشور مصر مقایسه میکند. اولی منفی میبیند ودومی مثبت.

نت:
 من که هرچه فکر کردم متوجه نشدم از لحاظ سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی وشیوه حکومت داری چه شباهت های بین کشور جنگ زده،فقیر،واشغال شده ای افغانستان که ۳۰ سال اخیر جز خرابی چیزی دیگری به خود ندیده؛  با کشور مصر که  ۳۰ سال با آرامش وبدون جنگ را گذارنده دارد که مسئولان مملکتی ما به هر بهانه ای  مسایل ومشکلات افغانستان را با  تحولات آن کشور مقایسه میکنند.!

 

وحشت از قدرت وتاثیر گزاری فیسبوک به افغانستان هم رسید!

 
اشاره: آقای برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح در افغانستان،در دیدار با جمعی از روحانیون در کابل طی اظهاراتی فرموده اند:   اگر "علمای دینی" نتوانند نقش رهبری کننده ای در اجتماع بازی کنند، کنترل وضعیت به دست "جوانان فیس بوک و اینترنت" خواهد افتاد. (۱)
این بخشی از سخنان رئیس شورای عالی صلح افغانستان میباشد که این روز ها با سفر به چند کشور خارجی سعی دارد مقدمات گفتگو وصلح با طالبان را فراهم کند.
در این نوشته مختصر تامل بر سخنان ایشان شده است.
 فیسبوک چیست؟
فیسبوک یک شبکه ای احتماعی است در فضای مجازی که در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شده است. در آمار رسمی تا جولای ۲۰۱۰ تعداد اعضای این شبکه اجتماعی ۵۰۰ میلیون نفر بوده وآمار عضو گیری آن هم قابل توجه است. توجه کنید:

زمان
تعداد کاربران
روز سپری شده
درصد افزایش
۲۶ اگوست ۲۰۰۸ ۱۰۰ میلیون ۱۶۶۵ ۱۷۸٫۳۸٪
۸ اوریل ۲۰۰۸ ۲۰۰ میلیون ۲۲۵ ۱۳٫۳۳٪
۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ ۳۰۰ میلیون ۱۵۰ ۱۰٪
۵ فوریه ۲۰۱۰ ۴۰۰ میلیون ۱۴۳ ۶٫۹۹٪
۲۱ جولای ۲۰۱۰ ۵۰۰ میلیون ۱۶۶ 
منبع:(فیسبوک ویکی پدیا)
۴٫۵۲٪
آخرین آمار: فيس بوك با 600 ميليون عضو در حال رشد و بيش از 100000 کاربر آنلاين (جام جم انلاین)۱۰اسفند ۱۳۸۹
کاربران فیس‌بوک هر هفته ۶ بیلیون محتوای اینترنتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و ماهانه بیش از ۳ بیلیون عکس را آپلود کرده و روزانه ۱۶ بیلیون دقیقه را در این سایت می‌گذرانند.
 ۵۰ درصد از کاربران فیس‌بوک هر روز به این وب‌سایت مراجعه می کنند.
 به طور متوسط هر کاربر در این سایت ۱۳۰ دوست اینترنتی دارد که ۷۰ درصد محتوای اینترنتی او را در ماه فراهم می‌کنند. منبع: ( تام کوک” یکی از اعضای گروه مهندسی سیستم فیس‌بوک در کنفرانس اوریلی ولوسیتی.)
*  *  *
 سخنان آقای ربانی با واقعیت های جامعه امروزی ما مطابقت ندارد اگر کمی بیشترتوجه کنیم در می یابیم که متاسفانه این سخنان در حد یک آرزوی بچگانه واز روی ناچاری  میباشد تا یک نصیحت پدرانه ویا تغییر وتحول فردی واجتماعی زیرا آنچه که امروز رسانه ای مانند فیسبوک عمل میکند حتی یک در صد ان در وجود علمای که حداقل ۴۰ سال از لحاظ علمی از دنیامدرن عقب هستند وجود ندارد.
فیسبوک یک مکان مجازی است که هرفردی هرچه که دلش بخواهد مینویسد ومیبیند ومحدودیت برای ارائه هیچ گونه مطلب، عکس،ویدئو وجود ندراد مگر اینکه شکایتی بشود وحق کپی رایت رعایت نشده باشد. در صفحه فیسبوک از شما نمی پرسد سیاه هستید ویا سفید؟ زرد هستید ویا سرخ؟ مسلمان هستید ویا مسیحی ویا بودایی هستید ویا یهودی. در آنجا نمی پرسد چه مینویسی ویا چه میخوانی. در واقع فیسبوک مکان هست که همه را به یک چشم نگاه میکند وبرای مدیران وکارمندان فیسبوک که حدود ۲۰۰۰ هزار نفر هستند، فقط حضور شما مهم است وهر لحظه به شما خوش آمد میگوید وهرچه امکانات در اختیار دارد بدون هیچ سئوالی در اختیار اعضای خودش میگذارد بدون هیچگونه تفتیش عقایدی، از شما میزبانی میکند.  همین بی طرفی واحترام به انسان  باعث شده است که در طول ۷ سال ۶۰۰ میلیون انسان که به اندازه ای نیمی از جمعیتی کل مسلمانان جهان میباشد را  بپزیرد ومرید خود گرداند طوری که هر کسی که یک بار به فیسبوک مراجعه کند هوس عضو شدن به سرش میزند وبعد از عضو شدن به محض وارد شدن به فضای سایبری اولین جایکه مراجعه میکنند صفحه ای فیسبوک است.
اعلام جنگ با جوانان!
آقای ربانی که خود رئیس شورای صلح در افغانستان هست به طور علنی وبدون هیچ گونه ملاحظه رسما" با جوانان کشور ویران شده ای افغانستان اعلام جنگ میکند و فعالیت روزمره آنهارا خطری جدی برای صلح وثبات افغانستان میداند وبه روحانیون وعلما توصیه میکند    گاهی اتفاق می افتد که به اصطلاح جوانان فیس بوک و اینترنت رهبری جامعه و تحولات را بدوش می گیرند." (۲) اما ایشان توضیح نمیدهد که این روحانیون با چه صلاحی باید به جنگ جوانانی بروند که در عضو شبکه اجتماعی فیسبوک هستند. و این روحانیون با کدام دلیل ومنطق  جای شبکه ای اجتماعی فیسبوک را در دل این جوانان بگیرد؟  جوانانی که فعال وکنجکاوهستند ودائم در حال پرسش میباشند وبرای فهمیدن ودرک شرایط اطرافش به هردری میزند. کجابهتر ازشبکه ای اجتماعی فیسبوک که در واقع آینه تمام نمای از واقعیت کل جهان ست.
  طالبان متحجر وجوانان روشن فکر
انگیزه اصلی آقای ربانی از ایراد این سخنان صلح با طالبان است وایشان رسما" به علما تکلیف کرده است که بین طالبان متحجر وجوانان روشن فکر، طالبان مهم تر است واز این به بعد فعالیت های روحانیون بیشتر متمایل به تفکر طالبانیسم باشد :  در مذاکره با طالبان و آوردن صلح در این کشور، "نقش رهبری کننده" داشته باشند.(۳)
   نگرانی آقای ربانی
سئوال این است که آقای ربانی نگران چیست؟ آیا فعالیت جوانان افغانستانی در شبکه ای اجتماعی فیسبوک مانع صلح در افغانستان شده است؟ آیا اگر عده ای از جوانان در صفحه ای فیسبوک اخبار و واقعیت های جامعه را منعکس کنند، این فعالیت مانع صلح بین دولت وطالبان تلقی میشود؟ ویا ایشان به طور ضمنی به علما گوش زد میکند که شما به اندازه چند جوان کم تجربه هم عرضه ندارید.! تا سرنوشت جامعه ای تان را آنطور خود میخواهید رقم بزنید.   امروز ما می بینیم که اگرچه حضور علما قوی است، اما در تحولات اخیر که در تونس، مصر و لیبیا صورت گرفت، اگرچه این جوانان هم پرورده های دعوتگرهای مسلمان بودند، اما آنها قیام ها را به کلی سازمان دهی می کنند."(۴)
نتیجه:
شاید حق با اقای ربانی باشد وعلمای وروحانیون افغانستان بیش از اندازه گوشه گیر ونسبت به تحولات محیط اطرافشان بی تفاوت شده باشند واین سخنان شاید تلنگری باشد تا آنها  از خواب غفلت بیدار  وبرای ایفای وظایف دینی ومذهبی شان تشویق وترغیب شوند ولی چیزی که خیلی عجیب است این است که چرا این سخنان طوری بیان شود که بخشی از جامعه فعال وحساس که جوانان وآینده سازان افغانستان هستند هدف قرار گیرد، در واقع علما وروحانیون را در مقابل جوانان  قرار دهد ویا جوانان را صرفا" به خاطر  اینکه در فیسبوک عضو هستند وفعالیت میکنند از نگاه روحانیون خطرناک وطرد شده جلوه دهد.
آقای ربانی باید بداند که که عناد ودشمنی ودیو ساختن یک قشر جامعه(جوانان) وقرار دادن آنها در مقابل قشر دیگر(روحانیون) با روحیه ای صلح وسازش سازگاری ندارد بلکه باعث کدورت وفاصله بین این دوقشر مهم وتاثیر گزارجامعه میشود. بهتر است به جای اینکه به این قشر عظیم (جوانان) حمله شود و آنهارا خطر ناک جلوه دهد باید یک نگاه به عمل کرد خودشان داشته باشند که آیا عملکرد آنها در مسیر صحیح اسلامی،دینی، مذهبی وانسانی قرار دارد یا خیر .
شبکه ای اجتماعی فیسبوک در حال پیشرفت است وهیچ زلزله وسیلی هم نمی تواند جلوی پیشرفت آنرا بگیرد واین شبکه براستی جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است طوری که اگر از این سر این دهکده صدا بزنی در آن طرف دهکده همه میشنوند میبینند ومطلع میشوند وعضویت وفعالیت ۶۰۰ میلیون انسان در روری کره ای خاکی تبدیل به یک عادت وکار روز مره شده است ومطمئنا" به این راحتی از این کار روزمره شان دست نخواهد کشید پس بهتر است به جای سیاه نمایی وبد گویی در مجامع عمومی، با این قشر عظیم همراه شویم.
با تمام این تفسیر آقای ربانی وهمفکران شان دو راه بیشتر ندارند.
۱- راه اول این است که آقای ربانی واعضای محترم شورای علما سعی کنند به علم روز مسلح شوند وبا آگاهی کامل در کنار جوانان کشور ویران شده افغانستان قرار گیرند وبا احترام به خواسته های منطقی وانسانی آنها گام بردارند تا کار به جای های که آقای ربانی گفته وپیش بینی کرده اند نرسد. بدون شک هرگونه صلح وسازش بدون در نظر گرفتن اندیشه وتفکر قشر عظیمی از جوانان روشن فکر، راه به جای نخواهد برد ومحکوم به شکست خواهد بود.
۲- راه دوم این است که مانند برخی از کشور ها سیستم فیلترینگ دولتی تاسیس کرده وبا تمام قدرت از روئیت چنین شبکه ای های در داخل افغانستان جلو گیری کنند تا جوانان از دست رسی به این شبکه ها محروم، وحکومت وشورای عالی صلح وشورای محترم علما با خیال راحت به امورات کشور وگفتگو با سران طالبان بپردازند وجوانان هم از هرگونه خطرات احتمالی ایمن گردند.
این مطلب  در:
کابل پرس
مردم هزاره در هرجای جهان
وبسایت خبری تحلیلی غرجستان
هم نشر شده است
 

عادتهای که باید ترک کرد

 
آرزو میکنم قبل از مردنم دوچیز که به صورت عادت در جامعه ما وجود دارد، به کلی از بین برود.
۱- نسوار کشیدن
۲سگ جنگی
خبرنگار مجله ای تایم کلی زحمت کشیده وبه افغانستان سفر کرده تا از این عادت زشت مردم ما تصویر بگیرد

یک دستی که عمل میکند، بهتر از هزار دستی است که دعا میکند!

 
هزار برگ هزار رنگ!
به این میگویند تکثر فرهنگی.
این جماعت حداقل شباهتی ظاهری ندارند چه برسد به خواسته های درونی.
 

استقبال سرد مهاجرین از کارتهای گارگری (مرحله ای دوم)


تقریبا" یک هفته هست که  توزیع کارت کارگری مرحله دوم در شهرستان ورامین آغاز شده است.
در این مرحله ودر این یک هفته استقبال بسیار سردی از طرف مهاجرین افغانستانی مقیم این شهرستان برای تحویل گرفتن کارت های کارگری صورت گرفته است. این سردی چنان غیر منتظره بوده که مسئول محترم اداره کار شهرستان ورامین طی روز های گذشته با مراجعه به محل کار مهاجرین خواستار ارائه کارت های جدید شده است.
 دیروز صبح مامور محترم اداره کار یک راست امد سراغم وکارت کارگری جدید را خواست ومن هم گفتم گرفتم ولی او باور نکرد وگفت میخواهد که ببیند.!
بعد از دیدن کارت جدید پرسید:  کی گرفتی؟ پاسخ دادم دیروز صبح. واو گفت: شانس اوردی وگرنه ما دستور داریم هر مهاجر که کارت جدید همراه نداشته باشد مبلغ 150 هزارتومان جریمه بنویسیم واگر این کارت همراهت نبود به جای 142 هزار تومان باید 300هزار تومان پرداخت میکردی تا کارت کارگری خود را بگیری.
هنگام رفتن سفارش های کرد که عینا" برای تان مینویسم.
به همه همشهریهایت بگو؛  بروند وکارت کارگری جدید شان را دریافت کنند وگرنه در این مرحله 150 هزار تومان جریمه ودر مراحل بعد مبلغ بسیار بالا خواهد بود.
کسانیکه در مرحله اول کارتهایشان دریافت نکرده اند، در این مرحله کارت جدید صادر نشده است واگر دراین مرحله کارت کارگری جدید دریافت نکنند، در مرحله دیگر کارتی صادر نخواهد شد. ضمنا" تا 15 اسفند ما 1389 بیشتر فرصت ندارید.
توصیه به هموطنان مهاجر
دوستان وهموطنان گرامی مهاجر مقیم ایران، اگر چنانچه  از گرانی اجناس خوراکی وغیر خوراکی وآثار فشار مضاعف هدفمندی یارانه ها رمقی برای تان مانده وکمرتان هنوز صاف است وخورده پولی در جیب های پاره تان وقلک اولاد های تان که برای خرید مایحتاج ضروری شب عید نوروز پس انداز کرده بودید موجود هست، واگر هنوز تصمیم دارید که در ایران اسلامی همچنان مهاجر بمانید ودلتان هوای پاک وطن را نکرده است، لطفا" عمو نوروز وآمدن او وجشن سال نو وآغاز بهار 1390  وبوی گل وآواز بلبل وبهار طبیعت خداوندی را فراموش کنید وبعد از نماز صبح تان آرزو کنید واز عمو نورزو بخواهید امسال کمی دیرتر تشریف بیاورد تا ما مهاجرین بابت جیب های خالی ونتوانستن خرید مایحتاج ضروری شب عید شرمنده زن وفرزندان مان نشویم.!
 به همین دلیل این حقیر پشنهادمیکنم هرچه زود تر قلک ها را بشکنید وپول آنهارا به جای خرید لباس وکفش نو برای فرزندان تان ودیدن چهره شاد ولب خندان آنها در آغار سال نو هجری شمسی؛  بی زحمت به حساب خزانه کل دولت اسلامی ایران وارز نموده وکارت کارگری که همان مجوز کار برای 3 روز در هفته میباشد را  دریافت کنید در غیر این صورت بزودی همان 3روز کار درهفته که در سرفلکه(میدان) گیرتان می آمد ازدست خواهد رفت. وآنوقت است که نه تنها برای شب عید بلکه برای تمام سال شاهد دلتنگی ولب لوچه آویزان زن وفرزندان تان باشید واحساس شرمندگی وخجالت در نزد زن وفرزند رهای تان نکند.
از ما گفتن الباقی با خود تان.

حیرانی،سرگردانی وسرگشتگی ، به خاطر شش پسر بچه مهاجر افغانستانی!

حیرانی،سرگردانی وسرگشتگی ، به خاطر شش پسر بچه مهاجر افغانستانی! 

آیا  صرفا" حضور چند بچه در یک ورزشگاه عمومی، میتواند انگیزه ای برای انتقاد کردن ایجاد کند؟ طوریکه این حضور را یک حادثه نادر،شگفت انگیز ومتحیر کننده خواند؟! اینجا را بخوانید. 

درد را از هرطرف که بخوانیم درد است.

-امروز خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) نشر  شده است به این عنوان: آوارگی باطعم سرما خبرتکاندهنده وتاسف بار است ولی نباید فراموش کرد که سر ما همیشه سرما است.
چه امروز که مردم مظلوم ما به بهانه ای راندن وپاک سازی طالبان توسط نیروهای خارجی از خانه های خود اواره شده واز شدت سرما میسوزند، وچه دیروز که بر اثر توقیف کردن تانکر های تیل در مرز ایران وافغانستان،  از سرما سوختند.براستی تا به کی ما بسوزیم تا دیگران به اهداف خود برسند؟!
2- این روزها مردم بی گناه کشور ما دسته دسته تحت عناوین مخلتف کشته میشوند! از کودک وزن تاپیرمردان، عده ای با شلیک توپ وانفجار بمب توسط نیروهای خارجی، وعده ای هم با انفجار کمربند انتحاری توسط طالبان.!
کشته شدن توسط خارجی ها یک درد دارد وکشته  شدن توسط خودی درد دیگر! برای من کشته شدن توسط کمربند انتحاری خیلی درد آورتر است.
به هرحال، درد را ازهر طرف  که بخوانیم درد است.



 

مصاحبه با آقای عبدالرحیم جعفری هنرمند آواز خوان و شاعر توانا(مقیم تهران)

مصاحبه با آقای عبدالرحیم جعفری هنرمند آواز خوان و شاعر توانا(مقیم تهران)

آقای جعفری  ازدوران کودکی به موسیقی و آوازخوانی علاقه مند بوده  ودر جریان مهاجرت ،علیرغم مشکلات  غربت وموانع سنتی که حاکم برجامعه ما بوده  است،گامهای استواری را در این راه برداشته است که حاصل کارش  آلبوم “رود” و”پرواز” وچندین آهنگ دیگر است .در آلبوم پرواز اولین قطعه اش هم  با عنوان پرواز میباشد که قطعاً یکی از بهترین آهنگ های آقای جعفری است که فراتر از مرزهای فارسی زبان قدم گذاشته وعلاقه مندان زیادی در بین مهاجرین ما  در دیگر کشور ها پیدا کرده است.
مصاحبه ای فوق را در وبسایت خبری تحلیلی غرجستان بخوانید.

بازی بزرگان در قامت کودکانه!

1-اوضاع پارلمان خراب بود خراب تر هم شد.
 یک ماه ملت اسیر بازی بزرگانی بودند که در قامت کودکانه به میدان آمده اند.
اصلا" آرامش وصلح ودوستی به درد افغانستان نمیخورد این بنا چنان فرسوده است که باید ازپی خراب شده دوباره آباد گردد واین آباد شدن دوباره، گنج قارون،صبر ایوب، وعمر نوح میخواهد. که در حال حاضر ما هیچ کدام را نداریم.
۲- ریاست اقلیت بر اکثریت:
ریاست اقلیت بر اکثریت هم از بدعت های روزگار ما افغانستانی ها میباشد.
ریاست یک گروه کوچک ۱۹ نفره در پارلمان افغانستان که هر کدام ساز خودرا کوک میکند بیشتر شبیه  کاریکاتورطنز است تا واقعیت ونشان از این دارد که واقعا" اخرالزمان نزدیک شده وکف گیر به ته دیگ خورده وجالب اینکه این پشنهاد عجیب وغریب به مزاج این اقلیت خیلی هم خوش امده وکلی انهارا به وجد آورده است.
۳- بازی اصلی بین سیاف،کرزی وقانونی میباشد.
شنیده ها حاکی ازآن است که  قرار بین کرزی وقانونی این بوده که طبق دوره گذشته پارلمان، باز هم قانونی نقش بیل مکانیکی کرزی را در پارلمان ایفا کند اما با رای آوردن اکثریت نسبی سیاف در اولین رای گیری برای ریاست پارلمان، ریشته های جناب قانونی وکرزی بنبه شد وخواب های طلایی آنها تعبیر نشد وبازی بزرگان وارد فاز کودکانه که همان ماجرای انداختن رای های سفید بود آغاز شد وماجرا ادامه پیدا کرد تا تبدیل به یک بحران ملی شد.
۴- بازی که باختش به  محقق تمام شد.
ریاست کمیسیون حل وفصل بحران به محمد محقق رسید وایشان مصداق مثلی شد که میگودیند: آش نخورده دهان سوخته!
بازهم محمد محقق وارد بازی شد که نتیجه اش باخت بود اول برای خودش وبعد هم برای تمام هزاره ها من نمیدانم این مرد با تجربه میدان های نبرد واین گرگ باران دیده چرا به این راحتی آلت دست  سیاست مداران رقیب میشود؟.
به نظر من محقق نباید ریاست این کمیسیون را قبول میکرد حال به هر دلیل که قبول کرده بود، بعد از مخالفت قانونی با دوپشنهاد اولی این کمیسیون،  محقق باید متوجه میشد که وارد بازی خطر ناکی شده است وسریعا" از ریاست کمیسیون استعفا میداد تا شاهد شنیدن چرندیات نژاد پرست فاشستی یکی از نمایندگان زن پارلمان نباشیم.
۵- مارجرای میخ کوبیدن بر سر
این حکایت کوبیدن میخ بر سر! هم جالب است. من نمیدانم که آیا براستی میخی بر سر کسی کوبیده شده یا خیر؟ ویا اگر هم کوبیده شده باشد کار هزاره هست یا نه؟ آصلا" افسانه است ویا واقعیت دارد؟ اما این را خوب میدانم که هر وقت صحبت از میخ وسر میشود هزاره ها جبهه گیری میکنند. در پارلمان زماینکه یک نماینده زن ((نسیمه نیازی)) خطاب به محقق ودر واقع تمام هزاره ها گفت: شما مردمي هستيد كه به سر آدمها ميخ كوبيده ايد.  ومتعاقب ان اعتراض نمایندگان هزاه وترک پارلمان وجارو جنجال های بعدی.
من فکر میکنم در آینده اگر فکری برای این یاوه گویی ها نکینم تبدیل به یک نقطه ضعف برای هزاره ها ویک حربه برای مخالفین فاشست خواهد شد. قهر وترک پارلمان  چاره سازنیست.
۶- ریش سفید+دوعا+قرائت فاتحه+ وذکر صلوات=یک آمین بلند.
 کم کم نا امید میشوم زیرا اجرای دموکراسی در افغانستان نتیجه نخواهدداد وبه این وکلای تازه راه یافته وجوان وروشن فکر که به تازگی به پارلمان راه یافته اند پشنهاد میکنم صبور باشند واین نیکتایی وکت شلوار را رها کند ودست به دامان بلند وریش های بلندتر بشوند وبا همان روش سالهای گذشته بسنده کنند وبا دعوت از بزرگان چون مجددی وآیت الله محسنی ودیگران وبا خواندن دعا وقرائت فاتحه وذکر صلوات ماجرای انتخاب ریاست پارلمان را ختم بخیر کنند تا بوی گندش همین ابروی نیمه نصفه ملت را در جهان نبرد.
یک پشنهاد:
در راستای ارائه طرح سوم کمیسیون حل بحران برای ریاست پارلمان که همان ریاست اقلیت بر اکثریت میباشد ، من هم پشنهادی دارم.
بهترین راه بیرون رفت از این بحران این است که: ریاست پارلمان نوبتی بشود. به این صورت که در سال اول پشتونها،سال دوم تاجیکها،سال سوم هزاره ها،سال چهارم ازبکها وسال پنجم را به چهار قسمت سه ماهه تقسم کنند. مطمئین باشید این بهترین وکم هزینه ترین راهی است که باید انجام شود.

آغازتحویل کارت های کارگری موقت،ویژه مهاجرین افغانستانی در شهرستان ورامین

از صبح امروزچهارشنبه 4اسفند ما 1389 مرحله دوم توزیع کارت کارگری موقت، ویژه مهاجرین افغانستانی در شهرستان ورامین آغاز شد.در این مرحله هر مهاجر افغانستانی  مذکر بالایی 18سال با وارز نمودن مبلغ 140 هزار تومان به شماره حساب132/66بنام خزانه کل ومبلغ 2000تومان به شماره حساب 104150629006 بنام شرکت پژواک، وبا در دست داشتن فیش های وارزی و کارت شناسایی آمایش ششم وکارت کارگری مرحله اول به محل تعیین شده واقع در باقر آباد قرچک، جنب پاسگاه نیروی انتظامی مراجعه  وکارت کارگری خود را دریافت کنند.
لازم به ذکر است که اعتبار  کارت های مرحله دوم در ابتدا یک ساله اعلام شده بود ولی آنچه که در پشت کارت ثبت شده است تامرداد  1390 اعتبار دارد.