درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

خارج از گود تبلیغات!

خارج از گود تبلیغات!
فردا در افغانستان انتخابات سراسری پارلمانی برگزار میشود. ذکر چند نکته به نظر ضروری آمد.
1- در ایران ودر بین جامعه ایرانی از صد نفر یکی هم خبرندارند که در افغانستان چنین رویداد مهمی برگزار میشود. آنوقت در افغانستان بعضی کاندیدای محترم دم از حکومت ولایت فقیه میزنند. البته شما این رابگزارید به حساب بایکوت خبری رادیو وتلویزیون وخبرگزاری وها وروزنانه های دولتی ونیمه دولتی در ایران.
2- حتما" تا حالا  لیست کاندای معرفی شده از طرف  نهاد دولتی شورای علما(شاخه ای) شیعیان را دیده اید. تمام این افراد سابقه ای طولانی زندگی در ایران را داشته اند. از همه آنها که بگذریم از جناب حسینی مزاری نمیتوان گذشت.ایشان اگر رای بیاورد ووارد پارلمان شود، آنوقت ایران چند پیله به سیاست های کلان خود در افغانستان نزدیک تر شده است.
3-   در لیست معرفی شده  توسط شورای محترم علما، دو مساله باعث تعجب است  1-نامی از استاد کاظم یزدانی این بزرگ مرد افتخار هزارها برده نشده است2-  تعدا شیش نفر سید معرفی شده که دونفر سید هنگام معرفی خود"پیشوند" سید را حذف کرده اند.! حال در این حذف کردن پیشوند سید چه حکمت در کار است من نفهمیدم.
4- هر ساله تعداد صدها روحانی شیعه برای تبلیغات عازم افغانستان میشودند. همان طور که میدانید شروع سال تحصیلی در ایران نزدیک است اما از شهر مقدس قم خبر میرسد که حتی یک نفر از رحانیون مسافر(مبلغ) هنوز برنگشته اند.! به نظر شما این نیامدن ومعطل شدن در داخل افغانستان ارتباطی به انتخابات پارلمانی دارد؟
5- در کابل دو مرکز مهم وجود دارد1- مدرسه خاتم النبین ومدرسه معرفت.
مورد اول  را سنت گرایانی اداره میکند که خود را محافظ(صاحب) دین میدانند وهمه چیز را در ظاهر از پشت عینک دینی ومذهبی نگاه میکنند. مورد دوم را روشن فکران اداره میکنند که خود را پیشقراولان جامعه روشن فکری هزارها میدانند.
در مورد مدرسه معرفت در ماه های گذشته اتفاقاتی افتاد که باعث تبلیغات وسیعی علیه این مدرسه ومدیران آن شد. ((ماجرای  پسر عباس نویان را عرض میکنم))
حال اگر جنانچه در این انتخابات حسینی مزاری رای بیاورد وعباس نویان رای نیاورد این نشان خواهد داد که مردم هزاره به مدت صد سال از  جریان دموکراسی عقب واز وتا صد سال دیگر اسیر مذهب خواهند بود.

ثبت نام سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان مهاجر افغانستانی آغاز شد

ثبت نام سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان مهاجر افغانستانی آغاز شد
طبق معمول سالهای گذشته ودقیقا" در دقایق نود وآخر وقت، لطف ومحبت مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران از کاسه لبریز شده شامل حال مهاجرین افغانستانی شده است.

چند روزی است که در شهرستان ورامین ثبت نام ازدانش آموزان مهاجر افغانستانی(۱) برای سال تحصیلی جدید ۸۹-۹۰آغا شده است.
شرایط ثبت نام مانند سالهای قبل است تغییری نکرده است.
هر دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی، مبلغ ۵۰هزار تومان، مقطع راهنمایی ۷۰ هزار تومان، مقطع دبیرستان۸۰ هزارتومان باید به حساب اداره ای اموز وپرورش وارز نموده وهمراه فیش واریزی به مدارس مراجعه کنند.
نکته بسیار مهم: والدین مهاجرین محترم افغانستانی قبل از وارز کردن پول به بانک، حتما" با مدیرمدرسه هماهنگ کنند.
(۱) به علت اعتراض خیلی کثیری از دوستان از این به بعد به جای مهاجر افغانی(مهاجر افغانستانی) نوشته خواهم کرد.!
پ.ن: متاسفانه ومتاسفانه!!! تا این لحظه از دانش اموزان فاقد مدرک ثبت نام به عمل نیامده است.!فقط کسانیکه کارت تردد مدت دار نارنجی رنگ را دارند میتوانند در مدارس ثبت نام کنند.دراین مورد بعدا" خواهم نوشت.
15