درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

درگذشت یک بانوی نمونه

با عرض تسلیت به خانواده محترم مهرآیین
از طریق وبلاگ دوست عزیزم جناب
محمدظاهرنظری اطلاع یافتم که متاسفانه خواهر همکار ما جناب مهدی مهرآیین دار فانی را وداع نموده اند. این ضایعه غم انگیز رابه همکار عزیزم جناب مهر آیین وخانواده محترم شان تسلیت عرض مینمایم.روحش شاد

این داستان یکی از صدها خانواده پناهجوی افغان در گوشه و کنار جهان است.

این داستان یکی از صدها خانواده پناهجوی افغان در گوشه و کنار جهان است.


محمد عیسی که در جستجوی محل امن برای خانواده اش بود، حالا باید جسد پسر 15 ساله اش را از یونان به کابل منتقل کند، و همسر و دختر مجروحش را در بیمارستان تنها بگذارد

فرار از جنگ و ناامنی سه دهه پیش در افغانستان آغاز شد. پناهجویان افغان را هنوز در هرگوشه از جهان می توان یافت، از جزیره کرسمس در اقیانوس هند گرفته، تا اردوگاه های پناهندگان در پاکستان و کشور های اروپایی.
اغلب این پناهجویان مدعی اند که از ترس مرگ و برای حفظ جان شان از کشور خود فرار کرده اند. اما این فرارها همیشه به ساحل امن و مقصد مطمئن نمی انجامند.
یک ماه قبل گزارش شد که یک قایق حامل پناهجویان افغانی که اندونزی را به مقصد استرالیا ترک کرده بود، در راه غرق شد و دقیقا مشخص نشد که این قایق چند مسافر داشت.
مواردی هم بوده که پناهجویان افغان هنگام عبور غیر قانونی از مرز ایران به ترکیه با مین برخورد کرده جان شان را از دست داده یا مجروح شده اند.
اما معمولا پناهجویانی که به سواحل یونان و یا هم سواحل استرالیا می رسیدند، نفس راحت تری می کشیدند. ولی اخیرا اتفاقی دیگری نشان داد که برای یک پناهجوی بی پناه هرجایی می تواند خطر ناک باشد.
در اواخر ماه مارچ حوالی یازده شب در کنار ساختمانی در منطقه کاتوپتیسیا در مرکز شهر آتن پایتخت یونان، انفجاری رخداد. دولت یونان و رسانه های این کشور، این حادثه را یک حمله تروریستی خواندند.

فرشته نجفی خواهر حمیدالله چشم چپ خود را کاملا از دست داده است.
قربانیان این حادثه بازهم افغان بودند، یک پسر پانزده ساله به نام حمیدالله، کشته شد، خواهرش بینایی خود را از دست داد و مادرش نیز مجروح شد.
تیم پزشکی ویژه که از طرف نخست وزیر یونان مامور مداوای چشم فرشته خواهر حمید الله شده بودند، دوبار چشم های این دختر 9 ساله را جراحی کردند، چشم چپ او کاملا کور شده و امید چندانی به بازیابی بینایی چشم راست نیز بسیار اندک است.
آنگونه که رسانه های یونان گزارش کردند هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفت. اما در یونان این حادثه به رشته حملات تروریستی نسبت داده شد که گفته می شود از یک ماه قبل در یونان افزایش یافته است.
پناهجویان افغانی مقیم یونان در اعتراض به این اقدام تروریستی در مقابل پارلمان یونان تحصن کردند و با روشن کردن شمع با خانواده حمیدالله اعلام همدردی کردند.
این معترضان در شعارهایی که در دست داشتند نوشته بودند: "هر کودک می توانست به جای حمیدالله باشد، حمیدالله همیشه در قلب ماست، ما پناهنده ایم، پناهندگی جرم نیست"
پناهجویان معترض همچنان خواهان باز داشت و مجازات عاملان این حادثه شدند.
محمد یونس محمدی رئیس انجمن افغانهای مقیم یونان می گوید این حادثه به صورت گسترده ای در رسانه های یونان بازتاب یافت و رسانه دولت را به دلیل عدم توجه به وضعیت پناهجویان و مسایل امنیتی یونان مورد انتقاد قرار دادند.
مادر حمید الله در انفجاری که سبب مرگ پسر او شد، خود نیز جراحت برداشت
به گفته آقای محمدی شمار زیادی از مردم و همچنین برخی از نهاد های خیریه دولتی و غیر دولتی در شهر آتن آماده همکاریهای معنوی و مادی با این خانواده شده اند.
رئیس انجمن افغانها در یونان می گوید آمادگی مردم و نهاد های خیریه یونان سبب شد تا محمد عیسی نجفی پدر این خانواده به فکر کمک به قربانیان خشونت و جنگ بیافتد. حالا بنا بر آن شده است تا نهادی به نام "بنیاد حمیدالله نجفی" ایجاد کنند و از طریق جلب حمایت ها و همکاری های مردم و موسسات خیریه یونان با قربانیان جنگ در افغانستان کمک کنند.
خانواده حمید الله جسد اورا به افغانستان منقل کردند و در مراسم انتقال جسد او به افغانستان، در کنار شمار زیادی از پناهجویان افغان، وزیر امنیت یونان و شماری از نمایندگان احزاب مختلف این کشور نیز حضورداشتند.
منبع: بی بی سی

شورای علما، نهادی دولتی با 3000هزار عضو!

شورای علما افغانستان بیانیه ای صادر نموده است.
در این بیانه از موضع ضد غربی چند روز قبل کرزی شدیدا" حمایت شده است! وظاهرا" جناب کرزی را هم بسیار خوش آمده ومسرور گشته اند.
من نمیدانم در داخل از این بیانیه چگونه استقبال شده است.اما کسانی که اخبار وگزارشات روزهای گذشته را به دقت زیر نظر داشته، خوب میدانند که صادر شدن چنین بیانیه آنهم از جانب علمای یک کشور اسلامی نشان از وابستگی دولتی وعقب ماندگی اخبارواطلاعات چیزی دیگری را نشان نمیدهد.
با معذرت خواستن درد ما دوا نمی شود
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، در گردهمایی شورای علمای افغانستان از نیروهای خارجی به دلیل کشتار غیرنظامیان به شدت انتقاد شد.اعضای این شورا از حکومت افغانستان و نظامیان خارجی مصرانه خواستند که از ادامه تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.قیام الدین کشاف، سخنگوی شورای علما گفت ادامه این وضعیت حکومت و نیروهای خارجی را بی اعتبار می کند.کشاف اظهار داشت نیروهای خارجی تنها به ابراز تاسف در مورد کشته شدن غیرنظامیان بسنده می کنند و عملا برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در آینده تلاش نمی کنند.او گفت با معذرت خواستن درد ما دوا نمی شود. یک بار دیگر به نیروهای خارجی می گویم که از بمباران خودسرانه خانه های مردم دست بردارند و خانه های مردم را به بهانه های مختلف بازرسی نکنند؛ این کار را به حکومت افغانستان واگذار کنید.براساس گزارش بی بی سی، شورای علمای افغانستان یک نهاد دولتی است که نزدیک به سه هزار عضو دارد که در سراسر افغانستان فعالیت می کنند.شورای علمای كشور از اظهارات اخیر حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در انتقاد از غرب حمایت کرده و آن را یک موقف آزادی خواهانه تعبیر کرده است.حامد کرزی، رئیس جمهوری كشور اخیرا خارجی ها را آشکارا به مداخله در امور کشورش متهم کرد و گفت آنها در تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست داشته اند.این اظهارات برای مدتی روی روابط افغانستان و آمریکا سایه انداخت و سخنگوی کاخ سفید حتی از احتمال لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده، حامد کرزی به آمریکا سخن گفت اما در حالی که مقامات آمریکایی یک بار دیگر در پی ترمیم روابط خود با اداره کابل برآمده و از رئیس جمهور کرزی به عنوان یک همکار خوب در مبارزه با تروریسم نام بردند، شورای علمای افغانستان از موضعگیری آقای کرزی دفاع کرده است.سخنگوی شورای علما گفت آقای کرزی با اظهارات اخیر خود صدای مردم افغانستان را به گوش جهان رساند.وی گفت موقفی را که اخیرا رئیس جمهوری افغانستان اختیار کرد و در اثر آن دنیا تکان خورد، یک موقف اسلامی است. این یک موقف آزدی خواهانه است و در واقع آواز مردم است.او افزود این ملت غلامی کسی را قبول ندارد. آقای کرزی در سخنان خود گفته بود که خارجی ها تلاش کردند حکومتی براساس سلیقه خود در افغانستان ایجاد کنند و از این رو دست به تقلب گسترده در انتخابات زدند.کشاف همچنین هشدار داد که اگر کشورهای کمک دهنده به افغانستان دست از این گونه مداخلات برندارند، همکاری به اشغال، و شورشگری به مقاومت ملی تبدیل خواهد شد.شورای علمای افغانستان نخستین نهاد دولتی است که نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده و از آن حمایت می کند.پیش از این، بسیاری از آگاهان امور ابراز نگرانی کرده بودند که موضعگیری آقای کرزی بر روابط افغانستان با آمریکا تاثیر منفی برجا گذاشته و بر ادامه همکاری با این کشور آسیب می رساند.

صفحه جدید فیلترینگ در ایران

صفحه جدید فیلترینگ در ایران
تمامی کشورهای دنیا دارای قوانینی هستند که ساکنین آن کشور ها ملزم به رعایت آن قوانین میباشند.
گاهی وقتها، عمل به یک قانون کار سخت ودشوار وخارج از حوصله یک فرد خواهد بود.! اما آن قانون باید توسط تک تک افراد جامعه اجرا شود.
برای روشن شدن موضوع مثالی برای تان میزنم: ممکن است، تهیه یک برگ فتوکپی از اسناد شناسای یک فرد ساعتها وقت اورا بگیرد وشاید هم چند روز کار اورا عقب بیندازد. در چنین مواقعی ناراحتی ودلخوری از وضع چنین قانونی اورا بی حوصله خواهد کرد! اما چاره جز تهیه آن برگ فتو کپی نخواهد داشت.
وضعیت فیلترینگ در ایران هم چنین است زمانیکه شما وارد سایتی میشوید که فیلتر شده است! بدون شک اعصاب تان به هم میریزد از وضع چنین قانونی شاکی میشوید. اما چاره چیست؟!!! باید تحمل کرد چون فیلترینگ در ایران کاملا" یک امر قانونی میباشد.
اینجارا بیخوانید. هر سایت ویا وبلاگی، موضوعات که شامل این مصادیق بشوند نشر کنند، فیلتر خواهند شد.((حال این عمل فیلترینگ بر اساس قانون ویا سلیقه ای اجرا میشود، باید اهل فن به آن پاسخ دهند)).
اما هدف از تحریر این مطلب نحوه ای برخورد با سایت های فیلتر شده بود. تا قبل از سال نو خورشیدی هر سایتی که فیلتر میشد بسیار خشک وحالت قهر وغضب بر آن حکم فرما بود. که وضعیت چماق به دستی در آن کاملا" هویدا بود.
اما در سال جدید وهمزمان با شعار همت مضاعف وکار مضاعف که توسط رهبر انقلاب اعلام شده است، مسئولین فیلترینگ در ایران دست به کار مفید فرهنگی زده است.
اینجارابببنیدکه به نظر من یک ابتکار خوب است. در این صفحه لیستی از سایت های مفید دینی، فرهنگی،مذهبی،علمی به کاربران معرفی شده است.که که کار بران میتوانند طبق سلیقه خود از آنها استفاده مفید ببرند. با این کار مسئولین فیلترینگ در ایران در همین ابتدای سال، به شعار همت مضاعف وکار مضاعف تحقق بخشیده وامر فیلترینگ هم از حالت آمرانه حکومتی تبدیل به یک کار فرهنگی شده است.
نکته: من موافق فیلترینگ نیستم امانتوانستم از کنار این کار مفید بی تفاوت بگذرم.