درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

پس لرزه های طرح شناسایی مهاجرین افغانی فاقد مدرک در ایران

بعد از اجرای طرح شناسایی مهاجرین افغانی فاقد مدرک قانونی در ایران و رسیدن این خبر به افغانستان با خبر شدم که به یکباره تعداد کثیری از جوانان جویای کار قصد عزیمت به ایران دارند.! ومتاسفانه در این وضعیت تبلیغات راه بلدان((قاچاقبر)) انسان هم به شدت افزایش یافته ومردم را تشویق وترغیب به مسافرت به سمت ایران میکنند.

دو نکته ای ضروی در این مورد.

1- این مرحله فقط طرح شنا سایی میباشد. اینکه عده ای میگویند کارت شنا سایی میدهد دروغی بیش نیست.!((شاید مقدمات)) دادن کارت شناسای باشد.باید توجه داشت که تا رسیدن کارت شنا سای به دست ثپت نام شدگان مهاجر افغانی حداقل یکسال طول میکشد. بنا براین دوستان که قصد عزیمت به ایران را دارند باید توجه داشته باشند که در صورت موفقیت ورسیدن به ایران وثپت نام در این مرحله، باید در مراحل بعدی که درپست قبلی توضیح دادم حضور داشته باشند.

2- طبق اخبار واصله مرز های ایران به شدت مراقبت میشود وطی چند روز گذشته متاسفانه هموطنانی که قصد عزیمت به ایران را داشته اند مورد اصابت گلوله ای مرزبانان ایرانی قرار گرفته اند وکشته شده اند.

بنا براین توصیه میشود که: اولا" کسانی مجبوریت ندارند به هیچ وجه راهی ایران نشوند دوما" اگر هم براثر بیکاری ومجبوریت قصد مسافرت((مهاجرت))به ایران را دارند حتما" ازطریق قانونی اقدام کنند تا خدایی نکرده سر مرز مورد اصابت گلوله ای مرزبانان ایرانی قرار نگیرند.


ثبت نام ازمهاجرین افغانی مقیم ایران ادامه دارد

ثبت نام ازمهاجرین افغانی مقیم ایران ادامه دارد
یک هفته از آغاز طرح شنا سایی مهاجرین افغانی( فاقد مدرک) ساکن ایران گذشت.!

مختصر اطلاعا عاتی تقدیم خوانندکان علاقه مند میشود.

1- متاسفانه مثل همیشه مسئولین ایرانی بدون اطلاع رسانی قبلی ویدون آماده گی؛ ثپت نام ازمهاجرین راشروع کردند.!!! که 90%در گرفتاری وسر درگمی واذدهام های بی جهت برای نداستن از محل های تعین شده برای تهیه فرم،فیش بانکی بود. در شهر محل اقامت این حقیر بیشترین گرفتاری مهاجرین برای تهیه فیش بانکی و وارز کردن پول به حساب دولت میباشد.

2- بعد از یک هفته مسئولین شهرستان ورامین چند باب مدرسه را در سطح شهربرای این کار اختصاص داده اند که خیلی به حال مهاجرین مفید بوده.

3- خیلی دوستان سئوال کردند که آیا واقعا" کارت میدهند؟

باید عرض شود که فعلا" فقط از مهاجرین ثپت نام به عمل می آید ودر برگه های که به عنوان رسید ثپت نام به مهاجرین داده اند تاریخ مراجعه بعدی را اول مهر ماه 1389 اعلام کرده اند. این یعنی اینکه کار طبق روال سالهای گذشته ومراحل گذشته انجام میگیرد: اول ثپت نام دوم مصاحبه با کل اعضای خانواده. سوم دریافت عکس دسته جمعی از تمام اعضای خانواده مهاجرین. چهارم انگشت نگاری از افراد ذکور بالای 18 سال وآخر سر هم عکس دیجیتال در محل های تعین شده وبعد هم شاید توزیع کارت های مانند کارت های فعلی مهاجرین که به تف لعنت هم نمی ارزد. ((تذکر این بند فقط بر اساس تجربه تحریر وپیش بینی شده شاید این طور نشود))

4- دوستان خارج از ایران نگران بستگان شان نباشد.

دوستان توجه داشته باشند که مدت این طرح یک ماه کامل است وهنوز یک هفته نگذشته و وقت زیاد است وجای نگرانی نیست. متاسفانه ما مهاجرین نظم را رعایت نمیکنیم واین خیلی باعث تاسف است تعداد مهاجرین خیلی زیاد نیست این را میشود بعد از یک هفته به راحتی متوجه شد.

5- طبق گزارش های غیر رسمی در شهر ها در روز اول ثپت نام براثر اذدهام زیاد مهاجرین در مکان های اعلام شده وگرمای زیاد هوا متاسفانه تلفاتی جانی هم داشته ایم.

6- زندگی ادامه دارد. رانندها برای مسیر 250 تومانی هزار تمان میگرند؛ عکاسهاتند تند عکس میگیرند؛ بانکیها فیش را قطره قطره میدهند وپول را هزارهزار میگیرند ؛ مغازه ها اجناسشان باد نمیکند وتاریخشان نمیگذرد ؛ در کافی نتی که به قول خود شان در روز های دیگر مکس میپراندند این روز ها برای دست مزد 300 تومانی خود را ازمهاجرین 1000تومان میگیرند. وخلاصه در شهر های که مهاجرین ساکن هستند رونق اقتصادی به وضوح مشاهده میشود ومردم شاد وخندان شده اند.

تا گزارش بعد خمار بمانید.

شرایط ثبت نام اتباع افغانی غیر مجاز در ایران!

شرایط ثبت نام اتباع افغانی غیر مجاز در ایران!

شرایط ثپت نام مهاجرین افغانی ((غیر مجاز)) در طرح شنا سایی که

از تاریخ 1389/5/2آغاز وبه مدت یکماه ادامه خواهد داشت به قرار ذیل است:

1- تهیه فرم مخصوص در دوبرگ آ4: برگه شماره یک مخصوص سرپرست خانوار وبرگه شماره دو مخصوص افراد تحت تکفل.

2- یک عدد عکس 3*4 تمام رخ برای هر نفر.

3- وارز مبلغ 2000تومان به حساب شماره 0106936545004نزد بانک ملی ایران((توجه))تمام افراد خانوار میبایست در یک فیش بانکی وبنام سرپرست پول وارز کنند.

4- در تاریخ خواسته شده(مرحله بعدی) حضور تمام اقراد خانواده الزامی است.

5- فرم ها به دقت پر شود تا مهاجرین در مراحل بعدی دچار مشکل نشوند.


پ.ن: شاید تا مدتی این وبلاگ بروز نشود!

علتش خدمت این حقیر به مهاجرین عزیز میباشد.