درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

احسان الله بابا دوساله شد




مهاجرین افغانی، قربانیان اصلی بیماری تب برفکی هندی در ایران!


بیماری تب برفکی هندی از نوع" اُ " در حال حاضر خطر برزگی است که صنعت دامداری(دامداری نیمه صنعتی) ایران را به شدت تهدید میکند.
معولا" در چنین مواقعی در ایران اصل بر مخفی نگهداشتن چنین مشکلاتی است، وسعی میشود که این مشکلات رسانه ای نشود واز مجرا های غیر رسانه ای وبه اصطلاح توسط ریش سفیدان اهل فن حل وفصل گردد. اما زمانیکه تلفات دام به ده ها هزار برسد ورئیس یک نهاد دولتی بر کنار گردد! دیگر کار از کار گذشته ومثلی افغانی که میگوید: ((مشک ترقیده ودهول هم پاره شده)) خوب حالا که هم مشک پاره شده وهم دهول ترکیده طبیعتا" صدایش تا فاصله های خیلی دور رسیده وهمان طور هم که میدانید صدای دهول از دور خوشتر است.

زمانیکه کار به اینجا ها میرسد معمولا" کسانی در این راه باید قربانی شوند.! به جز ده ها هزار دامهای بی زبان که تلف شدند رئیس دامپزشکی ایران هم قربانی این ماجرا شد وبا سر صدای زیادی هم همراه بود. اما در این میان تمام مسئولان، رسانه ها، وافگار عمومی از قربانیان اصلی این بیماری متاسفانه غافل مانده اند. آن قربانیان مهاجرین افغانی مقیم ایران هستند.

این حقیر در دنیای مجازی سعی کردم بفهمم این بیماری چقدر برای انسانها مضر است؟ وآیا این بیماری از حیوان به انسان منتقل میشود یا خیر؟ هرچی تلاش کردم متاسفانه به جای نرسیدم.! علت آنهم همان طور که عرض کردم" اصل بر مخفی نگهداشتن است" اینجا
http://www.hadafnews.com/HadafNews/Template1/News.aspx?NID=1105 رابخوانید تاشاید اصل موضوع دستگیر تان بشود.

اما از لابلای حرف وسخن کارشناسان ومجریان رادیو وتلویزیون که مرتب سفارش میکنند گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنید وفعلا" تا میتوانید کم وبا احتیاط مصرف کنید میتوان فهمید که این بیماری برای انسانها مضر است وممکین است انسانها هم دچار این بیماری بشوند.

چرا مهاجرین افغانی قربانیان اصلی این بیماری هستند؟

ما مهاجرین مقیم ایران در دومرحله قربانی شدیم وخواهیم شد.

۱- مرحله اول:

در مرحله اول وبعد از اعلام اینکه این دام های بیمار از مرزافغانستان وارد ایران شده است. این خبر مخصوصا" وبا تاکید توسط مجریان راد یود وتلویزیون در ابتدا ولابلای برنامه ها تاکید فروان میشود. واین طور القا میکنند که کشور ایران پاک پاک است هرچی شر وبدی وبیماری های لاعلاج حال چه انسانی باشد یا حیوانی مال کشور های بیگانه است.

در این مرحله همانطور که میدانید در کوچه،خیابان، محل کار و... نگاه های سنگین که بر اثر این حرف وسخن به وجود آمده بود متوجه مهاجرین بود. تعداد زیادی از دوستان ایران ام از من سئوال کردند که:شما که از گشنگی دارین میمیرین مگر دام برای صادرات هم دارین؟!!! این امریکای ها مگر از دام های شما استفاده نمیکنند؟ چرا اونها به این غضب خدا گرفتار نمیشوند.

واما مرحله دوم:

متاسفانه از تعداد مهاجرین که در دامداریهای ایران مشغول کار هستند هیچ گونه اماری در دست نیست! ولی تا انجای که نگارنده اطلاع دارم در استانهای تهران وشهرستانهای تابعه مانند:ورامین،پاکدشت،رباط کریم، دماند وشهرهای کوچک تر، واستان البرز(کرج) واستان قم،که فعلا" شدیدا" در معرض خطر این بیماری قرار دارند اکثریت دامداریهای کوچک وبزرگ،صنعتی ونیمه صنعتی که فعال هستند مهاجرین افغانی در انجا مشغول کار هستند، که همراه با خانواده خود یعنی از پیر مرد ۷۰ رساله تا نوزادان تازه به دنیا آمده به صورت شبانه روزی ومستقیما" با مو، پوست،گوشت شیر، بزاق دهان ومدفوع آنها در ارتباط هستند.

با این اوصاف اینطور میتوان نتیجه گرفت که قربانی شدن در مرحله اول ماجرا دیگه برای ما عادت شده وزود گذر است ومیشود تحمل کرد! اما اگر این بیماری مسری باشد وبه انسان هم سرایت کند یک فاجعه بزرگ وجبران ناپزیر برای پیکر نحیف ورنجور مهاجرین افغانی مقیم ایران خواهد بود.

من به عنوان یک عضو کوچک از مهاجرین مقیم ایران، از مسئولان جمهوری اسلامی خواهشمندم اگر چنانچه این بیماری برای انسان خطر ساز هست تا دیر نشده، برای نجات جان مهاجرین افغانی اعم از پیر، جوان وکودکان اقدام لازم را انجام دهند.

هزینه ارائه خدمات به مهاجرین افغانی مقیم ایران افزایش یافت!


از تاریخ ۱/۲/۱۳۸۹ هزینه ارائه خدمات به مهاجرین افغانی مقیم ایران افزایش یافت.
بنا بر این از این پس، هر مهاجر افغانی برای اخذ برگه تردد بین استانها، ودریافت کارت شنا سای نوزادان، به جای ۲۲۰۰ تومان، میبایست ۷۵۰۰ تومان وبرای اخذ کارت شناسای المثنی به جای ۱۰۰۰۰تومان، میبایست ۲۰۰۰۰ تومان به شماره حساب استانداری محل سکونت خود واریز نمایند.
لازم به ذکر است که این افزایش هزینه خدمات، بعد از حدود ۱۰ سال انجام گرفته است.

ارتباط گلو درد، با وبلاگ های افغانی!


یک شیمی دان بزرگ ایرانی محبت نموده چند تا از وبلاگ های افغانی را به خوانندگان وبلاگش معرفی کرده است. اینجارا بخوانید. http://shimi79.persianblog.ir/post/641/
خوب این کار خیلی خوب است وهیچ اشکالی هم ندارد من شخصا" از این کارخرسند شدم. اما... !
من متوجه نشدم این شیمی دان بزرگ قبل از خواندن مطالب این وبلاگها گلودرد میگرد ویا بر اثر آلرژی که به مطالب این وبلاگ هادارد دچار این حساسیت گلودردی میشود؟!