درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ فروردین ۶, جمعه

یاد داشت های عید!

-۱-



افتخار دیگر برای افغانستان و وبلاگ نویسان هزاره
وبلاگ زندگی در با میان، با مدریت جناب محمد ظاهر نظری در مسابقات وبلاگ نویسی دیویچه وله در بین هزاران وبلاگ دیگر برنده شده است. خوب خواهد بود اگر سری به اینجا بزنیم واین موفقیت را تبریک بگویم واز زحمات ایشان حمایت کنیم
لطفا" فراموش نکنید.
-۲-
مصاحبه یعقوب یسنا را در بی بی سی دیدم شنیدم.
نکات که در این مصاحبه برایم جالب بود.
۱- آزادی در وبلاگ نویسی وابراز عقیده اشخاص در نوشتن مطالب ودخالت نکردن دولت در این زمینه.
۲-فقر مطالعه ای مطالب وبلاگ ها، توسط خود وبلاگ نویسان.
۳- تخلیه درونی افراد در وبلاگ ها
۴- آمارتعداد بیست هزار وبلاگ در افغانستان در ابتدای سال ۱۳۸۸
-۳-
شنا در خلاف جهت آب!
نوروز در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. اینجا را بخوانید. اما در کشور ما عده ای آخوند نما مراسم گرامی داشت عید را محکوم نموده واین مراسم را مربوط به آتش پرستان وکافران میدانند.!
-۴-
امان از بی سوادی
همت وکار مضاعف
این عنوان لحظاتی بعد از تحویل سال نو در تمام شبکه های تلویزیون ایران به نمایش در آمد. این حقیر باخواندن این جملات به مدت پنج روز فکر کردم که، دقیقا" این جملات چه معنی دارد؟! برای حفظ آبرویم از کسی هم نتوانستم سئوال کنم، چون میترسیدم به من بخندند ومرا متهم به بی سوادی بکنند(البته آنچه عیان است چه حاجت به بیان است)
اما زمانیکه معنی این جملات فهمیدم باخودم گفتم خدایا همت مضاعف آری! ولی کار مضاعف نه! چون توان کار کردن بیش از ۱۳ ساعت در روز را ندارم.
-۵-
بد ترین خبر سال جدید
وضعیت قبولی کنکوری های افغانستان بد ترین خبری بود که در سال جدید خواندم. امسال در بین قبولی های دانشگاه های دولتی کاهش چشمگیری دیده میشود. مخصو صا" در بین هزاره ها. خدا بخیر بگذراند.
-۶-
مسعود ده نمکی


ده نمکی را کمتر کسی است که در ایران نشناسند او در دوران ریاست جمهوری دکتر خاتمی به شهرت رسید، وبا ساخت فیلم های در باره زنان خود فروش ایرانی در تهران ودبی و اخراجی های 1 و2 به شهرت او افزون شد. البته آشنای این حقیر بر میگردد به ده هفتاد خورشیدی وماجرا های سال۱۳۷۸ و مطالعه ای نشریه جبهه و شلمچه.
در این شب ها سریال دارا وندار ساخته مسعود ده نمکی از شبکه پنجم تلویزیون ایران در ساعت 21:30 دقیقه پخش میشود. من که موفق نشدم تمام قسمت های که تاکنون پخش شده است را ببینم اما چند قسمت آنرا که دیدم واقعا" هر سکانس وهر جملات آن بیانگر واقعیت های جامعه امروز ایران است. مردم میگویند موضوعاتی را که ده نمکی تبدیل به تصویر نمایشی میکند دیگران اجازه ندارند این موضوعات را به تصویر بکشند! که اگر چنین شود گرفتار خط قرمزحکومت خواهند شد.الله اعلم.
علاقه مندان ده نمکی  اینجا ابخوانند

-۷-
قحط الرجالی یا معامله پشت پرده؟!
بحث انتخاب وزیران باقی مانده بین دولت و ولسی جرگه دوباره بالا گرفته است.
این موضوع اگرچه کاملا" قانونی است، اما متاسفانه بر اثر بی درایتی و بی کفایتی سیاست مداران ما تبدیل به یک بازی مبتذل و "مسخره" شده است.
آنچه که بیشتر باعث آزردگی میشود بی لیاقتی جناب کرزی، وسماجت افراد مانند محمد محقق و عبدالرشید دوستم، برای اسرار بر عمل غیر قانونی، معرفی دوباره وزیران رد صلاحیت شده میباشد.
قابل ذکر است که در مرحله اول ودوم متاسفانه حق اقلیت ها نادیده گرفته شد! واکثر وزیران پشنهادی صرفا" به علت نژاد پرستی رای نیاوردند! ورد صلاحیت شدند. اما این کار دلیل نمیشود که مصلحت اندیشی بر قانون گرای ارجح تر باشد.
یاد داشت های عید سال قبل را اینجارا بخوانید.