درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

با اجازه کمی از سیاست


هفده تا وزیر.

رد شدند!!!
نه بابا امکان ندارد.!!!
آنهم در پارلمان افغانستان بی درو پیکر!
مگر چند تاوزیر بودند که هفده تای شان رد شدند.!!!
رد شدن(صلاحیت) هفده وزیرپشنهادی رئیس جمهور کرزی در پارلمان افغانستان همه جهان را شوکه کرد! چه آنهای که موافق حکومت کرزی هستند وچه آنهای که مخالف آن. در سایت ها وخبر گزاری ها که سری بزنی همه اعتراف میکنندکه که چنین چیزی را پیش بینی نمیکردند. زبده ترین تحلیل گران، نویسندگان وژورنالیستهای حرفه ای هم انگشت به دهان مانده اند.
اما من تمام این اتفاقات را به فال نیک میگیرم وآنرا نشانی از بلوغ وتکامل یافتن سیاسی جامعه(جنگ زده) افغانستان میدانم. اگر تبانی شده اگر قسم داده شده اگر پولی رد وبدل شده ورشوه داده اند واگر قوم نژاد پرستی شده و... صد تا اما اگر های دیگر. همه این ها فدای(یک تار موی )دموکراسی.
این اتفاق اگر در دیگر کشور ها که سالها تجربه دموکراسی دارند بیفتد شاید خند دار وشاید هم یک فاجعه باشد. ما درافغانستان که سالها جز جنگ وخون ریزی چیزی دیگری نبوده یک اتفاق مثبت به حساب می آید.
برای نگارنده این مطلب، همین که این اتفاق در پارلمان وبه دور از جنگ مسلحانه وخون ریزی انجام شده جای بسی افتخاردارد. والبته امید واری برای آینده بهتراست.

نکته:
در پارلمان قبل از رای گیری اتفاق دیگری هم افتاد که خیلی باعث نا امیدی وتاسف من شد.شاید در دنیا چنین چیزی اتفاق نیفتاده باشد.
قبل رای گیری یکی از زنان نماینده در تذکری به رئیس پارلمان گفت: نمایندگان برای جمع کردن رای همدیگر را قسم میدهند.!
ورئیس پارلمان بدون معطلی رو به جناب استاد سیاف نموده گفت: حکم شرعی درباره این کار(قسم دادن)چیست؟ واو پاسخ داد:جایز نیست.
به راستی چرا در چنین مواقعی قانون حکم صادر نمیکند؟
قابل عرض است که در مذهبی ترین حکومت ها هم صادر کردن حکم شرعی مراحلی دارد که باید طی شود.








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر