درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

یک نظر سنجی در بی بی سی

این نظر سنجی بعد از اظهار نظر پنتاگون در مورد محبوبیت کرزی در افغانستان، در سایت فارسی بی بی سی گذاشته شده است. حال چرا این خبر از طرف مسئولان پنتاگون با نزدیک شدن سفر کرزی به امریکا اعلام شده خود جای سئوال دارد. که گفتی در این مورد زیاد است.

اما شما فعلا" این سئولات رابه دقت بخوانید ونظر خود را بگوئید. لطفا"

'یک چهارم مناطق کلیدی افغانستان حامی دولت اند'؛ نظرات شما چیست؟

وزارت دفاع آمریکا اخیراً گفته است دولت به رهبری حامد کرزی در افغانستان، فقط از سوی یک چهارم از مناطق کلیدی این کشور حمایت می شود.پنتاگون در این گزارش - که دولت افغانستان آن را نادقیق خوانده- می گوید "ارزیابی کلی حاکی از آن است که مردم بیست و چهار درصد از نواحی و محدوده های کلیدی (یعنی بیست و نه ولسوالی از صد و بیست ولسوالی مورد مطالعه) طرفدار و حامی دولت مرکزی افغانستان هستند."
آیا یافته های این گزارش، برای شما که در افغانستان زندگی می کنید، قابل تایید است؟ فکر می کنید مردم منطقه ای که شما زندگی می کنید، تا چه حد از دولت مرکزی پیشتبانی می کنند؟
وزارت دفاع ایالات متحده در این ارزیابی از شرایط افغانستان، می گوید که ناخرسندی مردم از دولت حامد کرزی، به دلیل آنچه ناکارآیی و عدم مبارزه موثر دولت با فساد خوانده شده، باعث شده است تا طالبان سال 2009 را موفقیت آمیزترین سال در جریان فعالیت خود توصیف کنند.
آیا شما هم معتقدید که دولت افغانستان در مبارزه با فساد، ناکارآمد بوده است؟ به نظر شما، چه عواملی در افزایش فعالیت های طالبان در سال گذشته میلادی دخیل بوده است؟
با وجود ادعای موفقیت طالبان در سال 2009، پنتاگون از بهبود شرایط امنیتی در افغانستان سخن می گوید و در گزارش اخیر خود می نویسد "نظرخواهی های انجام شده به طور منتظم حاکی از آن است که افغان ها معتقدند که شرایط امنیتی در خلال یک سال گذشته بهتر شده است."
اوضاع امنیتی افغانستان، از نظر شما چگونه است؟ آیا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گذشته و تشکیل کابینه جدید حامد کرزی، به افزایش اعتماد شما به امنیت و ثبات افغانستان کمک کرده است؟