درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

اندر حکایت فیلتر شدن وبلاگ نسیم فکرت در ایران!

اندر حکایت فیلتر شدن وبلاگ نسیم فکرت در ایران!
قبل از خواندن این مطلب، کسانیکه در ایران هستند برای شادی روح وبلاگ نسیم فکرت یک بار سوره مبارکه ای قاتحه را قرائت کنند چونکه فیلتر شدن مانند مردن است با این تفاوت که انسان وقتی میمیرد حضرت عزرائیل (ع) نفس اورا میگیرد اما زمانیکه یک وبلاگ فیلتر میشود این انسانها هستند که نفس اورا میگیرند. این دو عمل(مردن یک انسان وفیلتر شدن یک وبلاگ) یک مشابهتی هم دارند آن زندگی بعد از مرگ است، با این تفاوت که انسان بعد از مرگ یا به جهنم میرود ویا به بهشت ودر آنجا به زندگی ابدی خود را ادامه میدهد واگر اعمالش خوب باشد در هر شب جمعه روح او می آید به به بستگان که در این دنیا هست سر میزند ولی وبلاگ بعد از فیلتر شدن به مرزهای خارج از ایران رفته و واگر ارزشی داشته باشد این بازماندگان است که به کمک تکنولوژی بنام (فیلترشکن) سراغ او میرود به او سر میزند. بگذریم.!

بزرگتر ها میگویند آدما بعد از مرگشان به یکباره در نزد فامیل واقاریب خود عزیز میشود وبه محض مردن یک شخص تمام فامیل دور هم جمع شده چنان آه وناله راه میندازند که اینگار فقط در دنیا همین شخص فوت شده آدمی خوبی بوده ودیگران که زنده هستند هیچ به درد نمیخورند.! حکایت تحریر این مطلب هم همین است.
به راستی برای فیلتر کردن یک وبلاگ چه معیار های در نظر گرفته میشود؟ ویا شاید این سئوال را این طور مطرح کنم بهتر باشد: چرا وبلاگ نسیم فکرت در ایران فیلتر شد؟! آیا یک وبلاگ صرفا" به خاطر نام نویسنده اش واهمیت که در نزد جامعه دارد فیلترمیشود؟ ویا به خاطر مطالب که در آن وبلاگ نشر میشود؟ ویا به خاطر شغل وموقعیتی که نویسنده آن وبلاگ قرار دارد، که با عث میشود جلوی کار های اوگرفته شود یا دیده وخوانده نشود؟
این سئولات به خاطر این است که این حقیر یکی ازخوانندگان دایمی وبلاگ فوق بودم وبرای اطمنان امروز به مدت دوساعت در این وبلاگ گشتم وبه قولی معروف چرخی زدم وتقریبا" تمام نوشته های وبلاگ را به صورت تیتر وار خواندم ونتیجه همانی شد که حدس میزدم.
نسیم فکرت مدت ها است که در وبلاگش نه موضع گیری تند علیه ایران داشته ونه بر علیه مذهبیون افغانستان مطلبی تحریر نموده ونه در موقعیتی قرار دارد که خطری از سوی او متوجه ایران باشد. نسیم در اوایل وبلاگ نویسی مواضع تندی علیه مذهب داشت ولی از زمانیکه برای تحصیل در آمریکا رفته ودر رشته ای سیاست مشغول تحصیل شده، دیگر از آن مطالب داغ علیه مذهب در وبلاگش خبری نیست وبلکه در اکثر مواقع زبان به نصیحت دیگران میگوشاید ودیگران رابه تعامل وبرد باری دعوت میکند وکم کم خود را در جایگاه بزرگتر ها میبیند. با این حال به یکباره وبلاگ او در ایران در کمند فیلتر حکومتی قرار میگیرد.
در حال حاضر وبلاگ او در ایران فیلتر هست وفکر هم نمیکنم این وبلاگ اشتباهی فیلتر شده باشد. به هر صورت من که متوجه نشدم واقعا" در این وبلاگ چه چیزی مضری نشر شده ویا در حال نشر است که باید جلوی آن مطالب گرفته شود تا مردم در داخل ایران، آن مطالب را نخوانند وخدای نکرده منحرف نشوند.
شما خواننده گرامی اگر میخواهید کل مطالب اورا بخوانید سری به اینجا بزنید واگر مهم ترین فعالیت های اورا میخواهید بدانید به اینجا بروید ونگاهی به تمام فعالیت شیش ساله او بیندازید.
... واما در پایان به نظر شما نسیم فکرت تاوان چه اشتباهی را در نزد حکومت ایران پس میدهد.
اینجا را هم بخوانید فهرست مصادیق مجرمانه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر