درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

هدفمندی یارانه ها ومدیریت اقتصاد خانواده)(1)

هدفمندی یارانه ها ومدیریت اقتصاد خانواده)(1)
نگارش در تاريخ پنجشنبه 16 دی1389 توسط شیر محمد حیدری (میر افغان)
مدت ها است که در تمام رسانه های دیداری وشنیداری در ایران، کارشناسان اقتصادی وغیر اقتصادی به سرپرستان خانواده ها توصیه میکنند که حتما" بایستی اقتصاد خانواده خود را مدیریت کنند وگرنه بعد از اجرایی شدن"هدفمند کردن یارانه" دچار مشکلاتی خواهند شد.

در این راه توصیه های مخلتفی میشود. از برنامه زنده تلویزیون تا آگهی های تلویزیونی ورادیویی وزیرنویس شبکه های مختلف.

از آنجایکه به ما مهاجرین افغانستانی هیچگونه یارانه تعلق نمیگیرد، خیلی بیشتر از فراد ایرانی به این برنامه ها توجه میکنیم تا شاید فرجی بشود وما بتوانیم از فشار مضاعف در سال همت مضاعف،کار مضاعف برخود بکاهیم واستخوانهای کمر مان دچار بیماری دیسک پیشرفته نشود.

این حقیر هم مانند دیگرهموطنانم به فکر مدیریت اقتصاد خانواده ام افتادم وسعی کردم از یک جای شروع کنم. در این مورد خیلی فکر کردم. وسر انجام به این نتیجه رسیدم که بهتر است مدیریت را از خودم شروع کنم.

برای شروع مدیریت اولین قدم را برداشتم وبه وضعیت 17سال قبل برگشتم.! حتما" تعجب کرده اید ومی پرسید چطوری؟! عرض میکنم.

از منزل تا محل کارم 15 کیلو متر فاصله است. 17 سال قبل که جوان بودم وحالی داشتم رفت وبرگشت این مسیر را با منی بوس طی میکردم ومقداری پیاده روی که داشت با تمام علاقه راه میرفتم که به جای ورزش صبحگاهی به حساب بیاید. اما بعد از ازدواج واضافه شدن حدود 30 کیلو چربی به وزن بدنم(هیچ کس نمیداند چرا بعد ازدواج به یکباره وزن بدن مردان وزنان زیاد میشود) دیگر حالی برایم باقی نماند وکمی وضع کار بارم هم خوب شد واز فشار مضاعف کم شد ومن هم با تاکسی این مسیر را رفت آمد میکردم.

تا یادم نرفته بگویم که تاکسی به مدت 25 الی 30 دقیقه ومنی بوس بین 50 الی 60 دقیقه این مسیر را طی میکنند. .کرایه تاکسی قدیم 400 تومان وفعلا 500 تومان وکرایه منی وبوس قبلا" 175 تومان وفعلا" هم 225 تومان میباشد. البته نا گفته نماند چونکه پول خورد کم ونا یاب است اکثر رانند ها قبلا"200 تومان وفعلا"250 تومان میگیرند.

بعداز فکر زیاد به این نتیجه رسیدم که حداقل یک مسیر را با منی بوس بروم. شبها که دیر وقت است نمیشود باید تاکسی سوار بشوم میماند مسیر صبح که هم فال هست وهم تماشا کمی زود بیدار میشوم کمی پیاده روی میکنم ونهایت هم صرفه جوی( نام جدیدش مدیریت اقتصادی است) میشود.

خلاصه سرتانرا به درد نیاورم بعد از حساب کتاب ده انگشتی به این نتیجه رسیدم که در یک ماه 7500 تومان میتوانم مدیریت کنم (صرفه جویی کنم) که از 30 روز چهار روزش که جمعه است وسر کار نمیروم. هزار تومانش را هم کم کردم شد دقیقا" در ماه 6500 تومان. مبارکم باشد انشا الله.

راستی شما چگونه اقتصاد خانواده تان را مدریت کرده اید ویا خواهید کرد؟

پ.ن: 1_ این اولین تجربه در مدیریت اقتصاد خانواده بعد از اجرای شدن قانون هدفمندی یارانه ها بود. انشا الله اگر زنده بودم در آینده تجربیات بیشتری را حضور تان تقدیم میکنم.

پ.ن:_ تورا خدا نگوئید عجب آدمی بیکاری هست این حیدری! اخر این هم شد نشر مطلب؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر