درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

اولین دیدار حضوری یک مهاجرافغانستانی با مدیرکل اداره اتباع ومهاجرین، بعد 30سال صورت گرفت

اولین دیدار حضوری یک مهاجرافغانستانی با مدیرکل اداره اتباع ومهاجرین، بعد 30سال صورت گرفت

خبر خوشحال کننده است.

یک مهاجر افغانستانی با107 سال عمر موفق شد بعد از30سال حضور در ایران با مشاور وزیر کشور و مدیرکل اداره اتباع ومهاجرین خارجی ملاقات حضوری داشته باشد. من به نوبه خود این موفقیت را برای این مهاجر تبریک عرض میکنم.

پور تال وزارت کشور ایران اعلام کرد که این مهاجر اولین نفری است که برای رفع حل مشکل خود با این مقام دولتی دیدار حضوری داشته باشد.

شرح ماجرا را باهم میخوانیم

مسن ترين مهاجر تبعه افغانستان در ايران با مشاور وزير كشور و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي ملاقات كرد

آقاي سيد صفدرعلي حسيني به عنوان اولين ملاقات كننده به دنبال راه اندازي بخش درخواست ملاقات حضوري با مشاور وزير كشور و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي مقارن ظهر دوشنبه به منظور رفع مشكل اداري به اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي مراجعه نمودند و پس از طرح مشكل خود نزد آقاي قائمي و دستور مساعد ايشان براي رسيدگي و رفع مشكل نامبرده ، در مصاحبه اي كه با روابط عمومي داشتند خود را اينطور معرفي كردند:

سيد صفدر علي حسيني فرزند سيد زوارعلي اهل مزار شريف افغانستان و داراي 107 سال سن هستم . سالها پيش از مرز دوغارون وارد ايران شدم ، وي در افغانستان صاحب دو همسر و دو فرزند بوده است كه پس از مرگ همسرانش در افغانستان با همسر فعلي شان ازدوج كرده اند و اكنون پدر 9 فرزند هستند ، آقاي صفدرعلي حسيني ضمن ابراز تشكر و قدرداني از دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران از حضور خود در ايران ابراز خرسندي كرده و گفتند در سلامت كامل جسماني به سر مي برم و جز كم شنوايي كه دليل آن كهولت سن است هيچگونه بيماري ديگري ندارم

مسن ترين مهاجر تبعه كشور افغانستان در سايت پاسخگويي به سوالات مهاجرين و پناهندگان حضور يافته و شعر زير را جهت انتشار در سايت قرائت نمودند :

عمرت رسيد به سي سال اي نور هر دو ديده

باد خــزان نديده بــرخيز بگـــو يا الله



عمرت رسيد به چهل سال اي شيرمرد كامل

ازيادحـــق توغافــل بـرخيزبگـو يا الله



عمرت رسيد به پنجاه عمرتو گشته كوتاه

دل كن، زمال دنيا برخيز بگو ياالله



عمرت رسيد به شصت سال قدو نهالت بشكست

عمرت كه رفت ازدست بـرخــيز بگو يا الله



عمرت رسيد به هفتاد از زور و قوت افتاد

دنـيا ندارد بنـياد برخيز بگو يا الله



عمرت رسيد به هشتاد بشنو سخن زاستاد

دنـيا ندارد بنـياد برخـيز بگو يا الله



عمـرت رسيد به نود جاي تو شد تو لهد

ازديدارها تا ابد برخـيز بگـو يا الله



آنگاه به صد رسيدي درعمرخود چه ديدي

طمع ازخود بريدي برخيز بگو ياالله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر