درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

پشنهاد موثر جهت رفع مشکل رای های سفید پارلمان افغانستان!

 
این روز ها پارلمان افغانستان اسیر چند رای سفید شده است.یعنی اینکه بعضی از نمایندگان با دادن رای سفید از انتخاب شدن رئیس پارلمان جلوگیری میکند.
خانم رضایی نماینده ولایت خودما غزنی، در برنامه کنکاش  شبکه طلوع میفگت: اگرچه رای های سفید طبق ماده 106 قانون اساسی حق نمایندگان میباشد ولی بعضی از نمایندگان از این حق به عنوان حربه سیاسی استفاده میکنند.
ماجرای انتخاب نشدن ورای نیاوردن  در تمام دنیا به مشکل لاینحل تبدیل شده است. وروش های مختلفی هم برای قانع ویا تنبیه کردن کسانیکه زنگ مخالف میزنند وجود دارد ویا بعضی ها اختراع میکنند.
در یونان باستان هم از چنین روش های استفاده میشده ولی آنچه که درحال حاضر رخ داده موارد زیر میباشد.
در سال 2006 میلادی در شهر پریرا کشور کلمبیا در درگیر بین باند های مافیایی 480 نفر کشته شد وظاهرا" از دست کسی هم کاری بر نمی آمد.! اما زنان این شهر با تشکیل یک جنبشی به نام ""زانوهای بسته "" از همخوابگی با همسران شان امتناع کردند  ودست به اعتصاب زدند. البته تا زمانیکه مردان خلافکار اصلحه های شان را زمین بگذارند وادم شوند.
ویا مثلا" در در کشور بلژیک، احزاب سیاسی با اینکه انتخابات برگزار شده ولی این احزاب موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشده اند این کشور 241 روز است که بدون دولت قانونی به سر میبرند.
در این میان یکی از سناتور های زن بنام "تمرمن" پشنهاد کرده است که اگر چنانچه مردان از خر شیطان پائین نیایند ودولت تشکیل ندهند بزودی با تحریم واعتصاب همخوابگی از طرف همسران شان مواجه خواهند.
در چنین شرایطی طبق راویان اخبار وناقلان آثار تعداد حدودا"50 نفر از نمایندگان در هر نوبت رای دهی به جای  استفاده از حق قانونی خود آنرا به صورت حربه سیاسی در آورده وبا اعلام جنگ آنهم با پرچم سفید(برگه رای سفید) در کار مجلس اخلال ایجاد نموده وروال طبیعی هیئت محترمه مجلس را مختل میکنند واین با اینکارشان ضربه مهلک وجبران ناپزیری بر پیکره دموکراسی  نو پای افغانستان میزنند.! واین کارشان بیشتر ازهمه به مزاج خانم ها که  بیشتر اهل قانون ومنطق هستند خوش نیامده وخانم شکریه بارکزایی علنا" تهدید نموده وگفته اگر چنانچه این عده از نمایندگان وهوا داران بیرونی شان دست از لجاجت برندارد، آنوقت ما دست به کار شده واقدام خواهیم کرد این هشدار جدی است ودر آینده از ما گیله نکنید. وچیزی که خیلی این خانم ها وتعداد از نمایندگان مرد که در این دوره برای اولین بار به مجلس راه یافته اند، تاکید میکنند که ماده 106 قانون اساسی مو به مو اجرا شود وهیچ کدام مصلحت  که در دوره های قبل وجود داشت این دوره دیگه به درد نمیخورد وقانون باید صاف وبدن هیچ گونه آلودگی از قیبل دعا وثنا،قرائت فاتحه و ذکرصلوات وپیش کشیدن ریش سیاه وسفید  واین چیز ها نباید باشد وتنها مشکل این است که هیچ کس نمیداند که چه کسی با پرچم سفید میجنگد؟!
بعضی کار شناسان این کار را یک کار شیطانی دانسته وگفته این حرکت عین نامردی است بنا براین وبا این شعار معلوم میشود که زنان در این اخلال گری نقشی ندارند وعده آنرا مساوی با گذاشتن قرآن بر نیزه دانسته وپای تاریخ وخواریج وجنگ های زمان صدر اسلام را پیش کشیده است. الله اعلم
این حقیر سر تاپا تقسیر پشنهادی دارم برای اجرای شدنش دست به دامان نه ببخشید چادر خانم های محترمه افغانستان میشوم ومیگویم حال که همه چیز در حال روز دموکراسی اجرا میشود وقرار است حقی از کسی ضایع نشود بهتر این جماعت دست به کار بزرگی بزنند وخودی نشان دهند ودر این راه تنها هم نیستند تعداد از خانم های وکیل پارلما هم با انها هست وکاری بکنند که در تاریخ ثبت شود ودست به اعتصاب بزنند وبه مردان بفهمانند  ویگویند آنجا طویله که نیست  ومردم افغانستان هم حیوان نیست که شما با پرچم سفید(برگه رای سفید) با همدیگه میجنگید واز پارلمان که به خانه آمدید به ریش همه میخندید ومیگوئید والله هیچکس نفامید که مه رای سفید دادوم.!
البته اگرچه دوهفته بیشتر نیست که در پارلمان افغانستان رئیس انتخاب نمیشود وفکر نمیکنم این مدت خیلی زیاد ونگران کننده باشد اما به نظر شما سرنوشت پارلمان افغانستان به کجا ختم خواهد شد؟
  با اینکه مردان افغانستانی زن ذلیل نیستند وبعضا" هم دارای زوجه های متعددی هستند این روش میتواند موثر باشد؟
وسئوال اساسی تر ومهم تر اینکه در سرزمین افغانستان با مردان چند زنه وریش های 20 سانتی و تعصب مضاعف قومی ومذهبی اصلا چنین زنی پیدا خواهد شد که چنین پشنهادی موثر وکمر شکن را بدهد؟!
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر