درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

بیانیه ای حضرت آیت الله العظیمی محقق کابلی، و دو نکته ویک تذکر!


سر انجام حضرت آیت الله العظیمی محقق کابلی در باره تظاهرات های اخیر در شهر های افغانستان که علیه ایران انجام شد! بیانیه ای صادر کردند.
در مورد این بیانیه دونکته ویک تذکر تقدیم شما میکنم.
۱- نکته مثبت: متن بیانه را مطالعه کردم. در ابتدای بیانیه به نکته ای بسیار مهمی اشاره شده است که تا حالا من در هیچ جای نخوانده بودم. بخوانید. حمایت‌های معنوی ملت بزرگ افغانستان از نهضت اسلامی امام خمینی(ره) بر ضد نظام ستمشاهی پهلوی و مشارکت در رویدادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس ایرانیان علیه صدام متجاوز و تقدیم شهدایی در این جنگ نمونه‌ای از دوستی و براردی میان دو ملت است. سخنان از این دست را بارها با گوشهایم شنیدم. و هم اکنون جانبازان مهاجر افغانی را می شناسم که با درصد بالای جانبازی دست وپنجه نرم میکنند، وچه روزها که ازدرد به خود میپیچند و شبها یکه صدای ناله ای آنها به گوش میرسد . گذشته از اینکه مسولان ایران این مهاجرین رافراموش کرده وهیچ وقت حاضر نیست درباره آنها حرفی بزند.! اما در هیچ جایی توسط خود افغانیها، آنهم از زبان مردان بزرگ چون ایت الله محقق کابلی این چنین با صراحت مکتوب نشده است. حداقل من که ندیدم.
همین چند جمله کوتاه خود حکایتی است بزرگ در قلب انسانهای های آگاه ودانا.
۲- نکته منفی: آیا بهتر نبود این بیانیه زودتر نشر میشد؟ تا هم بندگان خدا که مقلد ایشان است، تکلیف خود رابدانند و هم خدای نکرده شبهه سفارشی بودنش در اذهان جامعه صورت نگیرد؟!
۳- یک تذکر: این روز ها کوچیها با حمایت دولت وطالبان در سرزمین هزاره ها جولان میدهند ورجز میخوانند.! امید وارم از طرف مسئولان مذهبی موضع گیری به موقع صورت بیگرد. انشا الله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر