درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

سخنی با مردم عزیز بامیان



برادران وخواهران، این دلنوشته نه نصیحت است ونه مخالفت ویا موافقت، با شخص ویاگروهی خاصی، بلکه یک دردلی است از یک هموطن وهمکیش هزاره تان در دیار غربت وآوارگی. امید که جسارت این حقیر را عفو فرمائید.

در این گیر ودار ورجز خوانی کوچیها وفیصله نامه درکوزه ای دولت محترم، وطعنه های مجددی! ودر زمانیکه بهسود جولانگاه شتران ورمه های کوچی شده است وهر آن منتظر حوادث جبران ناپزیری میباشد. هر روز با دل نگران وچشمان اشک بار به صفحه اینترنت خیره میشوم تاخبری امید وار کننده ای را بخوانم.
اما متاسفانه روز به روز خبر ها برای جامعه هزاره بدتر ونا امید کننده تر میشود. تا امروز اگر یک چشمم برای مردم زادگاهم خوات اشک میریخت، از امروز به بعد برای هم کیشان بامیانی ام از چشم دیگرم هم اشک جاری شده است.
اعتراض به عمل کرد دولت ونمایندگانش حق همه مردم است. بدون شک تا انتقاد نباشد اصلاحی درکار نخواهد بود. وتضاهرات هم نشانه رشد فرهنگی وسیاسی یک جامعه پیشرفته ومتمدن میباشد.
این حقیر از کم وکیف خدمت ویا خیانت والی محترمه بامیان اطلاعی ندارم واصلا" وارد این بحث که این اعتراض ها صحیح است یانه، نمیشوم. اما آنچه که باعث نگرانی من میشود نه! خود تظاهرات، بلکه موقیعت وزمان آن است.
هم اکنون باید تمام انرژی جامعه هزاره متوجه بهسود وکوچیهای متجاوز باشد. زیرا با کمی غفلت وسهل انگاری بدون شک تاریخ تکرار خواهد شد وتراژدی غمبار نسل کوشی هزاره ها باز هم اتفاق خواهد افتاد. که اگر چنین شود باید مردم هزاره والی شدن و والی بودن از جنس خودآنهم یک"زن" را درخواب ببینند.
مردم عزیز بامیان باید متوجه باشند که اگر امروز یک والی زن درشهر بامیان نماینده دولت هست وآنها این نماینده راسنگ باران میکنند وبحمدالله از دماغ هیچ کسی خونی جاری نمیشود، بدون شک بخشی از این نعمت را مدیون اتحاد وهمدلی تمام هزاره ها هستند، چه آنهای که ساکن بهسود هستند و چه آنهای که ساکن مزار شریف وجا های دیگر افغانستان عزیز میباشند. برای کوچیها فرقی نمیکند چون هزاره هزاره است چه در بامیان باشد ویا بهسود ویا مزار شریف.
سخنان مجددی اگرچه بی طرفانه اعلام شده ولی زنگ خطری جدی برای تمام هزاره هااست. این سخنان به منزله چراغ سبز(شما بخوانید جهاد) به تمام پشتون ها برای متحد شدن وحمله ودرگیری احتمالی در هزارجات میباشد.
مردم عزیز بامیان نباید اسیر احساسات زود گذر بشوند. ما فرض رابر این میگیریم که خانم سرابی والی بی کفایتی است. خب حق با شما! اما لطفا" به سئوالات منی حقیر هم پاسخ دهید:
براستی شما ازرئیس دولت چی خیری دیده اید که ازنماینده آن ندیده اید.؟ آیا شما یک والی پشتون میخواهید؟ کسانیکه به این صورت با والی فعلی برخورد میکنند! آیا با داشتن دولت فاسد چون دولت فعلی آیا مطمئین هستند والی بعدی بهتر خواهد بود؟ آیا اگر شما برعلیه یک والی، غیر ازخانم سرابی تظاهرات میکردید ودفتر اورا یعنی ((دولت)) راسنگ باران میکردید، هیچ اتفاقی نمی افتاد؟ آیا خانم سرابی محض هزاره بودن با شما مدارا نکرده است. آیا بهتر نیست یک جانبه به قاضی نرویم؟
آیا مردم عزیز بامیان مانند مورچه ها بال در آروده اند؟!!!
ویا چون زورشان به خر! نرسیده! پالانش را میزنند.!!!
به هرحال دوستان وعزیزان، ریش سفیدان، تحصیلکرده گان وعقلای قوم هزاره مقیم بامیان، امروز خطر کوچیها را میشود با اتحاد وهمدلی دفع کرد، اما بدون شک خطر نفاق وزور آزمایی داخلی را نمیتوانیم، نه تحمل کنیم ودفع. پس خواهشمند است با کمی صبر وتحمل وبردباری و والبته درایت انشا الله مردم عزیز بامیان از این خطر به سلامت عبور کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر