درباره من

عکس من
تهران, Iran
با سلام؛ این وبلاگ برای آرشیو نوشته هایم است. به عبارت یک بک آب به حساب می اید.بنا براین خیلی دیر به اینجا سر میزنم در صورت که با نویسنده کار ضروری دارید، لطفا" به این http://hydari44.blogfa.com/ وبلاگ بیاید و یابا این ایمیل تماس بگیرد hydarie@yahoo.comبا تشکر

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

واقعیت های پنهان یک خبر!

واقعیت های پنهان یک خبر!
كارفرمايان متخلف تهراني 2.2 ميليارد ريال جريمه شدند

تیتر بالارا خواندید! اصل مطلب را اینجا بخوانید.
تعداد ازهموطنان کارگر مهاجر افغانستانی ما در ماه گذشته توسط بازرسانی از وزارت کار ایران به علت کارکردن غیر قانونی جریمه شدند.! اکثریت این هموطنان دارای کارت های اقامتی بوده و وعوارض شهرداری وهزینه ای اخذ کار ت کاری هم داده اند.
اصل ماجراچیست؟!
اصل ماجرا این است که در چنین مواقعی اصلا" جریمه کردن یک فرد ایرانی در میان نیست! یعنی اینکه مدت چند سال است که دیگر کارفرمایان ایرانی زیر بار جریمه های دولت ایران نمیروند ودر ابتدای قرارداد کاری بایک مهاجر افغانستانی این مسئله را روشن میکند وصریحا" میگویند که آنها هیچ کاری به جریمه های احتمالی دولت ندارند ودر چنین مواقعی یک کارگر مهاجر جز قبول کردن این شرایط راه دیگری ندارد.!
در خبر بالا با اینکه گفته شده این جریمه را کارفرمایان ایرانی پرداخت کرده اند! اما واقعیت این است که کل این مبلغ به طور مستقیم از جیب خود کار گران مهاجر افغانستانی پرداخت شده است.
آنچه هم جالب وهم باعث تعجب است این است که در هنگام بازرسی این خود ماموران است که پشنهاد میکنند بیشتر از دو روز سابقه کار نزنند. این کار شاید به خاطر این است که آنها از واقعیت ها به خوبی اطلاع دارند ومیدانند که پرداخت جریمه برای هر روز مبلغ ۵۱۰۰۰۰ هزار ریال برای یک کار گر مهاجر سخت ودشوار است به همین علت بیشتر از دو الی پنج روز سابقه کار نزده اند.!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر